Resultats de les enquestes sobre el cercador i el servei d’atenció personalitzada de l’Optimot

La primavera passada vam dur a terme dues enquestes relacionades amb l’Optimot (sobre el cercador i el servei d’atenció personalitzada), per conèixer la valoració que fan d’aquest recurs les persones que l’utilitzen i per millorar-lo.

Pel que fa a l’enquesta del cercador, la resposta dels usuaris a la crida que vam fer va ser  molt positiva, ja que en uns quinze dies vam rebre gairebé 1.000 qüestionaris. Des d’aquí volem agrair una resposta tan participativa, perquè les opinions i els suggeriments de millora aportats són una contribució molt valuosa per a l’Optimot. D’altra banda, entre els resultats de l’enquesta, cal destacar el fet que el 95 % dels enquestats es mostren satisfets amb l’Optimot i li atorguen una qualificació bona o molt bona.

Quant a l’enquesta del servei d’atenció personalitzada, les prop de 200 persones que hi han respost es mostren satisfetes amb el servei que reben, tant pel que fa al temps de resposta com pel que fa a la qualitat. Des d’aquest bloc també volem agrair-los la dedicació i esperem que vegin reflectides algunes de les millores del servei proposades.

Pel que fa a l’enquesta del cercador, per al 82 % dels enquestats l’Optimot és una eina d’ús habitual que consulten diàriament o almenys un cop per setmana. El 94 % considera útils les opcions de cerca i el 75 % troba la resposta al cercador amb facilitat. Una dada molt significativa és que el 54 % de les persones que han respost l’enquesta són professionals de la llengua. En l’apartat de millores, destaca la demanda d’una font de sinònims, més informació de continguts gramaticals (com les fitxes de l’Optimot) i millores en la interfície del cercador.

Quant a les aportacions de l’enquesta del servei d’atenció personalitzada, alguns usuaris esmenten l’inconvenient de no poder fer diverses consultes en un mateix formulari. Aquest procediment és molt necessari per al servei perquè ens permet obtenir una informació que posteriorment reverteix en millores com, per exemple, fitxes noves per al cercador a partir dels dubtes més freqüents. Aquest és un dels motius pels quals el servei demana als usuaris que enviïn un dubte per formulari.

Trobareu més informació sobre el resultat de les enquestes si cliqueu aquí.

2 respostes a “Resultats de les enquestes sobre el cercador i el servei d’atenció personalitzada de l’Optimot

  1. Tot i que no he respost mai l’enquesta, vull dir que considero l’eina extraordinàriament útil però hi trobo a faltar un diccionari etimològic.

    Gràcies,

    • (Isabel Quadrat Arasa) Gràcies pel comentari. Prenem nota del suggeriment que ens fas arribar.

Leave a Reply